A Playful and Connected Brand

Reflectie

Wat ging er goed?

Afgelopen jaar hebben we met onze campagnes onder meer de volgende prijzen gewonnen:

  • Twee SAN-accenten, voor Vast-op-mobiel en The Voice of Holland
  • AMMA award voor The Voice of Holland
  • Spin Award voor de Thuiscoach app van The Voice of Holland
  • Twee Esprix awards voor Grand Prix van Roggel en The Voice of Holland
  • Vier SponsorRingen voor Firestarters (2x), The Voice of Holland en voor Sponsor van het jaar
  • Mobile Media award voor onze roaming campagne
  • Eurobest Award voor The Voice of Holland
  • Dutch Interactive Award voor Ondernemers Jackpot

Wat kan beter?

  • We zijn de dialoog met onze klanten al op verschillende manieren gestart. Via onze sociale media kanalen (Vodafone Forum, Twitter, Facebook, Hyves), maar ook via klantonderzoeken en via onze Smartphone Crew. Dit willen we uitbreiden zodat we nog beter op de wensen en behoeftes van onze klanten kunnen inspelen. 
  • We willen onze campagnes consistenter maken, zodat altijd duidelijk is waar Vodafone voor staat.

Wat vinden onze stakeholders?

Uit het juryrapport van de SponsorRing 2012:
Met als overkoepelende merkbelofte ‘Power to You’ durft Vodafone risico te nemen en benadert het bedrijf sponsorprojecten volledig geïntegreerd, tot en met speciale business proposities aan toe. Vodafone heeft dit jaar meer dan het maximale uit haar sponsorships gehaald. De belofte kan dit jaar dan ook met recht worden: Power to Vodafone.”

Veiligheid vs privacy

Wanneer persoonlijke informatie ongewild bij derden terecht komt, kan dat tot vervelende situaties leiden. Het ontvangen van spam komt bijvoorbeeld vaak voor. Minder vaak voorkomend maar wel zeer ernstig is identiteitsfraude of -diefstal en gegevensmisbruik. Zonder toestemming kan men dan bijvoorbeeld tweets uit naam van iemand anders sturen, geld van een bankrekening halen of bestellingen plaatsen in webshops. Veel consumenten zijn niet goed op de hoogte van de risico’s en de maatregelen die zij zelf kunnen nemen om hun persoonsgegeven te beschermen, bijv. met antivirusapplicaties. Afgelopen jaar startte Vodafone een campagne om klanten bewust te maken van het belang om persoonlijke gegevens op hun mobieltje beter te beschermen, bijvoorbeeld door het gebruik van de Mobile Protect app of de Contacten Backup app.

Prijs vs service

In de perceptie van onze klanten is Vodafone een relatief dure telecomaanbieder. In het huidige economische klimaat zien we dat meer mensen overstappen naar andere, minder servicegeoriënteerde telecomaanbieders. In het komend jaar willen we nog beter laten zien wat de waarde is van kwaliteit.

2012 2013 Vodafone Magazine