Hoe wij waarde creëren

Interne omgeving

We hebben in 2012 ook een analyse gemaakt van de interne organisatie, waarbij we hebben gekeken naar onze medewerkers, onze klanten, wat er nodig is voor de toekomst, ons merk en onze reputatie.

Hieronder staan de belangrijkste bevindingen:

  • Medewerkers - Vodafone heeft goed opgeleide medewerkers die hoge kwaliteit leveren. Wat meer aandacht behoeft is de betrokkenheid bij het bedrijf, de trots op onze producten en diensten en de manier van werken door processen eenvoudiger, sneller en duidelijker te maken.
  • Klanten - positief is dat we de afgelopen jaren marktaandeel hebben weten te winnen. Onze uitdagingen zijn om beter te luisteren naar klanten en de klantervaring te verbeteren.
  • De toekomst - focus op grote projecten met lange termijn doelen is essentieel om voorbereid te zijn op de toekomst. Het gaat hierbij vooral om de netwerk- en IT-infrastructuur, ontwikkeling van innovatieve producten en diensten, betere distributie en het creëren van een cultuur die innovatie stimuleert en mogelijk maakt.
  • Het merk - we zijn een ‘award winning’ merk, we hebben een sterke positie in sociale media, maar tot nu toe is er niet een duidelijk element waarin we ons onderscheiden. Dat moet ‘Always Easiest’ worden.
  • De reputatie - we hebben geen goede reputatie, terwijl we onderdeel uitmaken van een sector met enorme (potentiele) positieve impact op de samenleving. Een grote uitdaging ligt in het verbeteren van de reputatie van de gehele sector via brancheorganisatie Nederland ICT.
2012 2013 Vodafone Magazine