Kerncijfers en resultaten

Kerncijfers en resultaten

An Improved and Leading Reputation
  2012/2013 2011/2012 2010/2011
Positie in RepTrack1 12e 22e Geen meting
Transparantiebenchmark2 8e 29e 12e

Bekijk meer gegevens

An Improved and Leading Reputation
  Doelstelling 2012/2013 2012/2013 2011/2012 2010/2011
Positie in RepTrack1 Top 10 12e 22e Geen meting
Transparantiebenchmark voor duurzaamheidsverslag-legging2 Top 10 8e 29e 12e
Social Media Monitor3 Top 5 2e 1e 29e
SocialBakers’ Socially Devoted Brands4
Responstijd in minuten / gemiddelde respons rate
Binnen 1 uur een reactie op Facebook en Twitter en een oplossing binnen 24 uur 34 / 98% Geen meting Geen meting

1 The RepTrack™ Framework van het Reputation Institute vergelijkt bedrijven op reputatie. Het meet de stakeholderperceptie van bedrijven, door de relatie tussen de emotionele connectie van een stakeholder met de perceptie van zeven rationele dimensies te meten: (1) Producten/Diensten, (2) Innovatie, (3) Werkplek, (4) Citizenship, (5) Governance, (6) Leiderschap, en (7) Prestatie.

2 De Transparantiebenchmark is een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving bij Nederlandse ondernemingen. Het is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken.

3 De Social Media Monitor is een jaarlijks onderzoek van Social Embassy naar de inzet van social media door de top 100 adverteerders in Nederland gebaseerd op bruto media bestedingen in Nederland (Bron: Nielsen Research). Het onderzoek bestaat uit een enquête onder de bedrijven naar hoe zij social media hebben georganiseerd, hun ambities en resultaten en een beoordeling door Social Embassy op activiteit, interactiviteit en opbouwen van communities Op basis van deze informatie krijgen de bedrijven een score tussen de 0 en 100.

4 Socially Devoted Brands van SocialBakers meet welke merken de laagste responstijden en hoogste respons ratio’s op Facebook hebben. Meetresultaat is van januari 2013.

1 The RepTrack™ Framework van het Reputation Institute vergelijkt bedrijven op reputatie. Het meet de stakeholderperceptie van bedrijven, door de relatie tussen de emotionele connectie van een stakeholder met de perceptie van zeven rationele dimensies te meten: (1) Producten/Diensten, (2) Innovatie, (3) Werkplek, (4) Citizenship, (5) Governance, (6) Leiderschap, en (7) Prestatie.

2 De Transparantiebenchmark is een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving bij Nederlandse ondernemingen. Het is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken.

2012 2013 Vodafone Magazine